Avtohipnoza: z močjo misli do lepote

by | 03. 02. 2021
avtohipnoza

Strokovnjaki za duševno zdravje verjamejo, da se rešitev, kako do lepe in zdrave kože, skriva v glavi. In če je res tako, je prav, da se lotite možganskega treninga (avtohipnoza), ki se bo odrazil predvsem na vaši podobi. 

Koža je v veliko primerih odraz tega, kar se dogaja z našo psiho. Izpostavljenost stresu ali kronična duševna izčrpanost se lahko odražata s temnimi podočnjaki, aknami in vnetji, tudi s psoriazo in ekcemom. “Stres je fiziološka reakcija, pri kateri pride do porušenja ravnovesja v telesu,” pravi dr. Evan Reider, psihaiater in dermatolog iz New Yorka. Ko pride do porušenja ravnovesja v več sistemih v telesu, kar je v zadnjih mesecih veliko bolj izraženo, se to odraža tudi na površini telesa. Psihologi trdijo, da lahko te procese obrnemo in to z uporabo spremenjenih mehanizmov oziroma z uporabo pozitivnih misli, s katerimi lahko izboljšamo tudi videz naše kože.

PREVZEMITE NADZOR NAD LASTNIMI MISLIMI

Stresu se danes ni več mogoče ogniti. Ni se lahko soočati z njim, a posledice stresa lahko vsaj delno ublažimo. “Svojim pacientom svetujem, naj spremenijo način, kako doživljajo stres. Potrudite se in poskušajte doumeti, kjer vam lahko stres pomaga in kje vas res ovira. Opazujte se in tudi v težjih situacijah poskušajte najti kaj pozitivnega,” pravi dr. Jossie Howard, psihiatrinja iz San Francisca, ki je specializirala prav iz psihodermatologije.

Umirjeni gibi s pomočjo hipnoze lahko pripeljejo do izboljšanja vašega psihičnega stanja pa tudi kože. “Poglejmo primer: kratek rok za izvedbo neke naloge je lahko odlična motivacija za delo. Tako razmišljanje nas lahko na dober način pripelje do tega, da začnemo razmišljati na drugačen način o vsakodnevnih pritiskih, ki povzročajo napetost.”

Še ena metoda za doseganje notranjega miru je avtohipnoza, pravi Vanessa Codorniu, certificirana klinična hipnoterapevtka, ki tudi med pandemijo preučuje, kako se da s to obliko samopomoči učinkovito preprečevati številne duševne stiske. Ta tip hipnoze, torej avtohipnoza, je zelo lahko izvajati. Pri njej uporabimo določene besede (mantre), ki si jih ponavljamo pet minut. Za to se da učinkovito uporabiti tudi kratek sprehod. Tudi znanost je potrdila, da lahko avtohipnoza močno zniža kortizol v krvi, kortizol je namreč hormon stresa. “Povišan nivo kortizola lahko sproži vnetne procese v telesu, ki potem povzročijo pojav aken, ekceme, psoriazo in druge vidne spremembe na koži,” razloži dr. Gina Kaputo, dermatologinja iz Filadelfije.

“Najprej najdite mantro, afirmativni stavek, ki ima za vas poseben pomen,” svetuje dr. Vanessa K. “Nato se osredotočite na dihanje in ne dovolite, da vam misli odplavajo, zberite misli. Če vam misli vendarle uhajajo, se s pomočjo dihanja spet osredotočite. Če ne morete mirno sedeti ali pa se osredotočati v tišini, si predvajajte glasbo ali pa izvajajte aktivnost, pri kateri uživate (ples, slikanje ali vadbo), s pomočjo tega boste lahko misl­­i s stresa preusmerili v trenutek, v katerem se nahajate,” pravi Howardova.

Sčasoma, ko se boste navadili na hipnozo, ne boste mogli več brez nje in se boste vedno znova vračali k njej – bolj sproščeni boste, to pa se bo odrazilo tudi na lepoti vaše kože.

IZBOLJŠAJTE KAKOVOST SPANCA

V fizičnem smislu se koža najbolj regenerira v času, ko počivamo oziroma prav med nočnim spancem. “Zato kronična nespečnost povzroča številne druge okvare in težave v telesu. Lahko pride do pretirane izgube vode v celicah, upade imunost, upočasni se proces obnavljanja kožne povrhnjice,” pravi dr. Reider. To lahko vpliva na pojav vnetij, pojavita se lahko rozacea in psoriaza, koža izgubi bleščeč videz, se hitreje stara, rane se počasneje celijo. Za regenerativen nočni spanec se je treba naučiti pravilnega načina za soočanje s stresom, ki nam preprečuje, da bi mirno spali sedem do osem ur. Gre za občutke panike in frustracij, do katerih pride, če ne moremo utoniti v spanec, občutki pa se vedno bolj krepijo, torej je spanec vedno bolj rahel in neučinkovit. “Pritisk, ki ga izvajamo nase, ker želimo zaspati, je v resnici osnovna težava, ki nam povzroča nespečnost,” pravi dr. Howardova.

Rešitev se skriva v tako imenovani higieni spanca. Vzpostaviti je treba ritual, v posteljo je treba vedno ob isti uri, prav tako se je treba zbujati ob ustaljenih urah. Zvečer pred spanjem je dobro brati, poslušati glasbo ali se posvetiti neki pomirjujoči aktivnosti, ki bo ta obred še okrepila. Vse to bo na vas delovalo kot neke vrste meditacija. In v obrede, ki jih izvajamo pred spanjem, spada tudi nega kože. “Eden od pogostih dejavnikov, ki slabo vplivajo na spanec, je tudi modra svetloba. Oddajajo jo telefoni, računalniki in druge pametne elektronske naprave, ki zmedejo naše telo, da to zaznava, kot da je dan. Večino dneva preživimo pred ekrani, zato uro pred odhodom v posteljo izklopite vse naprave, tako se bodo možgani navadili na prehod k počitku. Izberite raje knjigo, glasbo ali toplo kopel …

UPORABLJAJTE PRAVE PRIPRAVKE

Ne glede na to, kako se trudite, stresne situacije so in bodo del vašega vsakdana. “Zato je kakovostna nega kože ključnega pomena,” pravi dr. Reider. A vendar se raje izognite prestižnim in dragim preparatom in terapijam v salonih, navadno so ti za kožo preveč agresivni, po njih mora koža precej časa okrevati. Razdražena koža prej podleže stresu, zato moramo biti z njo bolj nežni. “V trenutkih stresa ni dobro, da ji odstranite zaščitni sloj,” pravi dr. Kaputo. Priporoča redno nego s preparati za optimalno navlažitev kože. To lahko dosežemo s kremo, ki je bogata s ceramidi. “Te naravne snovi so lipidi v koži, ki jih navadno primanjkuje. Sploh pa to pomanjkanje čutijo ženske s kroničnimi težavami, recimo rozaceo in ekcemi.

Avtohipnoza lahko postane navada, ki jo boste dodali v svoj vsakdan. Uporabljali jo boste v različnih okoliščinah, pod tušem, na sprehodu, v postelji ali v naravi.

Povzeto po:

SHAPE© 2021 MEREDITH CORPORATION. VSE PRAVICE PRIDRŽANE. PREVOD SHAPE US REVIJE, OBJAVLJENO Z DOVOLJENJEM KORPORACIJE MEREDITH. PREPOVEDANA JE REPRODUKCIJA NA KAKRŠENKOLI NAČIN, V KATEREMKOLI JEZIKU V CELOTI ALI DELNO, BREZ PREDHODNEGA PISNEGA DOVOLJENJA.

Foto: Getty Images via Guliver