Hrana za optimalno moč in delovanje možganov

by | 05. 08. 2021
možganov

Najnovejše znanstvene raziskave kažejo, da nam snovi iz določenih vrst sadja in zelenjave pomagajo vzdrževati optimalno moč in delovanje možganov. Kaj je torej treba začeti jesti?

Zdrava hrana je enako koristna za telo in um, to je znano dejstvo. A če je vaša prehrana sestavljena iz jagodičevja, jabolk in čaja, je pred vami bleščeča prihodnost. Sodeč po rezultatih raziskav, ki so jih pred kratkim objavili v ameriški znanstveni publikaciji American Journal of Clinival Nutrition, flavonoidi iz živil, ki smo jih našteli, preprečujejo Alzheimerjevo bolezen in demenco. Pri kandidatih, ki so jedli živila z veliko vsebnostjo flavonoidov, so zaznali kar 80 % zmanjšanje tveganja.

Raziskovalci so dvajset let spremljali življenjske navade in splošno stanje v skupini ljudi, starih nad 50 let. To so počeli vse do trenutka, ko se sicer začnejo pojavljati prvi znaki demence. Pomembno dognanje po mnenju strokovnjakov je tudi to, da ta prehrana prinaša koristi v vseh življenjskih obdobjih. V prejšnjih kliničnih študijah so namreč pri mladih ljudeh opazili, da povečan vnos jagodičevja, ki je bogato s flavonoidi, izboljšuje kognitivne sposobnosti. Sporočilo je jasno: jejte zdravo – najbolje je začeti zgodaj – tako boste zmanjšali tveganje za pojav demence.

Zakaj so flavonoidi tako koristni?

Flavonoidi so vrsta polifenolov, koristnih kemičnih snovi iz rastlin, ki so bogate z antioksidanti. Raziskave so pokazale, da lahko blažijo vnetja v telesu, ki pogosto sprožijo druge bolezni, med njimi so diabetes, srčna obolenja in rak. Sicer obstajata dve vrsti flavonoidov, učinke nekaterih med njimi so proučevali tudi v raziskavi. To so antocijanini iz borovnic, jagod in črnega vina, flavonoli iz čebule, jabolk, hrušk in borovnic, flavonoidni polimeri iz čaja, jabolk in hrušk. Nekateri od flavonoidov so dosegljivi tudi v obliki dodatkov k prehrani, a uživanje s prehrano je vedno boljša izbira.

Ni potrebno pretiravati

Če želimo občutiti pozitivne posledice uživanja flavonoidov, ni treba jesti velikih količin živil, ki so bogata s temi snovmi. Kandidati, ki so sodelovali v raziskavi, tudi tisti z najnižjo stopnjo tveganja za pojav Alzheimerjeve bolezni, so v poprečju zaužili samo sedem do osem porcij borovnic ali jagod na mesec (to je manjša pest jagodičevja vsakih nekaj dni). Uživanje teh živil v kakršni koli količini in kakršnem koli intervalu prinaša koristi. Ugotovljeno je bilo, da so ljudje, ki nikoli ne jedo teh živil, tri do štirikrat bolj izpostavljeni tveganju za Alzheimerjevo bolezen in demenco.

Zato je pomembno, da čim pogosteje v svojo prehrano vključite borovnice, jagode, robide, jabolka in hruške. Prav tako se navadite na pitje zelenega in črnega čaja – dovolj je skodelica na dan. In ne pozabimo na najpomembnejše: flavonoidi so tudi v živilih, ki jih naravnost obožujemo, to sta črna čokolada in rdeče vino. Zato, če uživate v kozarcu vina ob kosilu, naj bo to vino rdeče. Če si ne predstavljate življenja brez sladic – naj bo vaša izbira temna čokolada.

 

Preberite tudi članek 5 mitov o hrani, katerim že več let slepo verjamemo.

Foto: Bojsha65 / Getty Images Plus via Getty Images