Kateri so dejavniki tveganja za povišan pritisk

by | 13. 10. 2021
povišan pritisk

Ste mnenja, da pritisk – sila, s katero kri pritiska na stene krvnih žil – lahko predstavlja zdravstveno težavo le za fizično neaktivne? Na žalost temu ni tako. Preberite, katere razvade so lahko zelo problematične za povišan pritisk.

Kava. In še ena.

Vsi vemo, da je tudi zaradi kave lahko povišan pritisk. Kofein namreč ne vpliva na naš organizem le takrat, ko srkamo skodelico svojega priljubljenega napitka – ta lahko zviša pritisk tudi po določenem času. Zato se priporoča, da omejite dnevni vnos kave ali čaja (črnega in zelenega) na največ tri skodelice. Če pa imate težave s hipertenzijo, vam je dovoljena le ‘prva jutranja’. Ali pa se kavi preprosto odpovejte in poiščite kakšne alternative. Priporočamo matcha čaj, chai čaj, regratov čaj, surov kakav, maca v prahu … Na voljo je veliko zdravih alternativ, le malo jih je potrebno raziskati, preizkusti iter se odločiti za tisto, ki vam najbolj ustreza kot zamenjava za kavo.

Zdravila proti bolečinam

Ko imate vnetje mišic – vzamete aspirin. Zaboli vas glava – tu je ibuprofen. A nesteroidna protivnetna zdravila, v katere sodita prej našteta, lahko izzovejo poskok pritiska, saj ta zdravila vplivajo na delovanje ledvic. Zato je najbolje uporabljati zdravila, ki ne sodijo v to skupino (posvetujte se z zdravnikom). Pri bolečinah v mišicah si pomagajte z masažo. Zmasirajte se s kokosovim oljem, v katerega ste vmešali nekaj kapljic eteričnega olja (sivka, meta, evkaliptus, rožmarin …). Masaža bo zagotovo blagodejno vplivala na važe telo in zmanjšala bolečino.

Prehrana, bogata s tiraminom

Ta spojina nastane z razpadom aminokisline tirozin – ko jemo starane sire, suho meso in sojo. Preveč tirozina lahko izzove hipertenzijo, zato omejite vnos omenjenih živil. (Da, ni lahko! Vemo …)

Pretiravanje z alkoholom

Alkohol, sploh v večjih količinah, lahko zelo dvigne nivo pritiska, pravzaprav do meje, ki je že nevarna. Seveda pa imajo alkoholne pijače tudi druge negativne vplive na telo in naše zdravje. Ključ je kot vedno v zmernosti, kar pomeni ena pijača na dan (tri decilitre piva ali deciliter in pol vina ali 0,3 decilitra žgane pijače).

Vitamin B12: zakaj ne moremo brez njega

Foto: Nata Bene / Getty Images Plus via Getty Images