Napihnjenost je lahko zelo neprijetna, zato imamo nasvete, kako se je znebiti

by | 22. 07. 2021
napihnjenost

Napihnjenost je zelo neprijetna stvar, ki se ji v življenju težko izognemo. Na srečo pa obstaja veliko načinov, kako jo zmanjšati ter kako preprečiti njen ponoven nastanek.

1. Hrana, ki se je izogibajte

Zelje, cvetača, čebula, leča, koleraba in polnozrnata živila lahko povzročijo napihnjenost. Poleg tega kaj jeste, je pomembno tudi, kdaj jeste. Če zelenjavo jeste zvečer, lahko slabo vpliva na vaš želodec in prebavni sistem. Sploh, če je vaš želodec občutljiv, se zvečer odsvetuje uživanje surove zelenjave in sadja. Gre za to, da prebavni sistem ponoči ne deluje ali deluje zelo počasi, kar pomeni, da se surova hrana ne predela in ostane neprebavljena vse do naslednjega jutra. Medtem nastanejo dodatni plini, ki povzročijo napihnjenost. To pa ne pomeni, da zvečer ne smemo jesti kuhane ali pečene zelenjave.

2. Hrana, ki jo lahko jeste

Obstajajo živila, ki dejansko zmanjšajo napihnjenost. Semena komarčka, žafran in kumina so sestavine, ki lahko ublažijo napihnjenost. Na srečo lahko te začimbe zlahka vključite v jedi in v svojo prehrano.

3. Preberite morebitne vzroke

Medtem ko je občasna napihnjenost nekaj normalnega, lahko zanjo vseeno obstajajo bolj resni vzroki, ki se jih da zdraviti. Morda gre za intoleranco na določeno hrano (laktozno, fruktozno, histaminsko), kar se da preveriti s testom blata. Prav tako se na ta način preveri črevesni mikrobiom ter morebitna prisotnost kandide.

4. Ne pijte 30 minut pred in po obroku

Vemo, da je pitje vode zelo pomembno za naš organizem. Zdrava oseba bi morala spiti 2 litra tekočine dnevno, količino pa je potrebno razporediti čez ves dan. Vsi pa delamo napako, da pijemo ob obroku. Strokovnjaki namreč svetujejo, da ne pijemo 30 minut pred in po obroku, saj lahko tekočina zmoti prebavni proces. Ko jemo, želodec proizvaja kislino, ki razgradi hrano. Če pa vmes pijemo tekočino, se kislina razredči, zato je želodec mora proizvesti še več. To pa lahko vodi v prebavne težave, težave s kislino in tudi z napihnjenostjo.

5. Veliko žvečite

V današnjem času, ko je hitrost največja vrlina, se tako obnašamo tudi pri prehranjevanju. Za obroke si ne vzamemo dovolj časa, jih prehitro pojemo, pri tem ne žvečimo dovolj in v želodec spustimo preveč zraka. Vedno pa pozabljamo, da se prebava prične že v naših ustih. S tem razbremenimo želodec, da ne rabi tako zelo garati in prebavljati hrane. Torej, če jeste prehitro, ne žvečite dovolj in v telo vnesete veliko zraka, potem se boste težko izognili napihnjenosti.

(Aloe vera in njene čudežne koristi za naše zdravje)

Foto: Margaryta Basarab / Getty Images Plus via Getty Images