Predelana hrana pod drobnogledom

by | 26. 08. 2021
predelana hrana

Vsi vemo, da predelana hrana ni najboljša izbira. Raziskave kažejo, da poveča tveganje za srčna obolenja in diabetes, povzroči pa tudi prenajedanje in debelost. Kaj pravzaprav je ‘predelana’ hrana? Odgovor ni tako črno-bel, obstaja še več sivih con … O čem pravzaprav govorimo?

Predelana hrana oziroma predelana živila imajo večinoma negativen prizvok, saj vsi vemo, da takšna hrana ni najbolj zdrava. Prav tako lahko povzroči številne bolezni in debelost, ki je v današnjem svetu v razvitih državah velika težava. Ljudje namreč vse več posegamo po nezdravi hitro pripravljeni, predelani hrani. V naslednjih vrsticah si podrobneje poglejmo, kaj sploh spada pod pojem predelana hrana.

Nepredelano

Gre za naravna živila, ki jih dobimo neposredno iz zemlje, stebel, z dreves ali iz živali. To so sadje, zelenjava, jajca in meso (če imate možnost, kupite ta živila na tržnici).

Minimalna predelava

To je, na primer, narezano sadje in zelenjava ali pasterizirano mleko. Predelava, ki minimalno vpliva na živilo, ki se mu ne dodaja ničesar, zato njegova hranilna sestava ni spremenjena.

Predelano

Dodani so sol, sladkor in/ali olje, da bi se živila ohranila in bila okusnejša. V to skupino sodijo konzervirane stročnice, slani oreščki, humus, siri … Ti izdelki vsebujejo nekaj dodanih sestavin, zato jih lahko redno uživamo.

Zmerno predelano

Poleg izdelkov z do pet sestavin, so dodana še sladila, kot je med in naravni konzervansi, kot je kis. V to skupino verjetno sodijo tudi vaši prigrizki ali sladkarije. Za njih velja pravilo, da jih lahko uživate le v zmernih količinah.

Izrazito predelano

Izdelki, ki so pakirani v škatle ali vrečke, vsebujejo več kot pet sestavin, med katerimi so hidrogenizirane rastlinske maščobe, sladkorji, sladila, ojačevalci okusa in različni konzervansi … Uživanje teh izdelkov ni priporočljivo! Vašo prehrano bodo obogatili le s kalorijami, vaše telo pa z viškom kilogramov. Dodatna nevarnost je pojav vnetnih procesov, ki vodijo k različnim boleznim.

Čustveno prenajedanje lahko vodi v debelost

Foto: Astarot / Getty Images Plus via Getty Images