Preprost način za soočanje s stresom

by | 08. 04. 2021
soočanje s stresom

Stres predstavlja normalen odziv posameznika, kadar je začasno porušeno njegovo ravnovesje (telesno ali duševno) zaradi notranjih ali zunanjih vplivov (stresorjev). Pomembno pa je predvsem soočanje s stresom.

Stresorji so lahko pojavljajo v različnih oblikah. Lahko so manjši (npr. gneča na cesti) ali večji (npr. smrt v družini), zunanji (npr. kratek časovni rok za določeno delovno nalogo) ali notranji (npr. skrbi, črne misli), negativni (npr. prometna nesreča) ali pa celo pozitivni (npr. rojstvo otroka). Enak dogodek bo nekomu predstavljal stresor, drugemu pa spodbudo, odvisno od posameznikove osebnosti, izkušenj, njegove socialne mreže ter drugih okoliščin. Kadar posameznik zaznava, da obvladuje situacijo, ga lahko stres spodbudi k dejanjem in mu omogoča boljše spoprijemanje s težavo ali nalogo. Kadar pa posameznik zaznava, da zahteve situacije presegajo njegove zmožnosti za spoprijemanje z njimi, je doživljanje stresa negativno. Podobno je tudi v primeru, ko je stresnih situacij preveč oz. predolgo trajajo.

Soočanje s stresom

Tople kopeli

Izvajajte jih čim bolj pogosto, še posebej po napornem in dolgem dnevu. Kad napolnite s toplo vodo, nato pa se namakajte vsaj 20 minut. Za boljši učinek dodajte še eterično olje, ki deluje pomirjujoče – recimo sivkino.

Hobiji

Če vsak dan izvajamo iste aktivnosti, lahko pride do zasičenja. To pa povzroča napetost, razdraženost … Zato je dobro izstopiti iz vzorca in vsaj dvakrat ali trikrat na teden početi kaj povsem drugega. Tako boste najlažje odmislili težave, ki vas pestijo. To bo pravi ventil za sprostitev. Lahko si izberete hojo, vožnjo s kolesom, ples, tek ali kako drugo aktivnost, ki vas bo sprostila. Recimo branje, gledanje filmov, pletenje ali meditacijo.

Masaže

Gre za eno najboljših metod za sproščanje, saj blaži mišično napetost, ki jo povzroča napetost, blaži tudi glavobole, pospešuje cirkulacijo, izboljšuje dihanje in držo, krepi imunski sitem.

Obdajte se s prijatelji

Občasna srečanja s prijatelji bodo pozitivno vplivala na vaše počutje. Sprostili se boste, morda vam bodo pomagali poiskati novo perspektivo in odmisliti težave. Pomagalo vam bo tudi, če pokličite prijatelja in se pogovarjajta o vsakodnevnih stvareh.

 

Foto: fizkes / iStock / Getty Images Plus via Getty Images