Trening doma: znaki za preplah

by | 03. 02. 2021
trening doma

Še preden se boste odločili za kak trening doma prek spleta, bodite pozorni na znake, ki lahko kažejo, da program obljublja več kot vam lahko ponudi v praksi.

Ali je trener opremljen z znanjem in ustreznimi licencami?

Zavidljive trebušne mišice niso garancija za znanje in sposobnosti – delo z ljudmi zahteva točno določena znanja in kvalifikacije. Zato nikar prehitro ne uporabite svoje kreditne kartice; najprej preverite na spletu ali družabnih omrežjih, kaj o treningu menijo drugi uporabniki, preverite, ali ima trener ustrezne licence. Optimalna izbira: trener, ki ga poznate že dlje časa, ste z njim trenirali že v živo, zanj dobili priporočila ali ga že kar nekaj časa spremljate na spletu (morda ste z njim vadili na brezplačnih urah na YouTubu ali Instagramu).


Ali so vaje in različice vaj dobro pojasnjene?

Bodite pozorni na ponudbo za začetnike, na vaje, ki so primerne za tiste, ki so srednje sposobni in tiste, ki imajo že veliko znanja in kondicije. Dobro je, če vključujejo treningi tudi navodila, kako lahko določeno vajo dvignete še na višji nivo, še pomembneje pa je, kako vajo izvajati čim lažje. Če teh napotkov na strani ne boste našli, iščite dalje, brez razmišljanja.

Ali ponuja raznovrstnost gibov?

Po idealnem načrtu bi morali biti gibi večdimenzionalni, torej v treh ravneh – sagitalna raven (naprej-nazaj), frontalna (levo-desno) in transverzalna (rotacije in obrati). Vaje v vseh smereh zagotavljajo boljšo moč, mobilnost in ravnotežje, ki nam bodo olajšale vsakdan. Zapomnite si, trening mora biti funkcionalen.

Ali treningi ponujajo ogrevanje in vaje za ohlajanje?

Lahko 10-minutno ogrevanje pred treningom je absolutna nuja! Tako se boste obvarovali pred poškodbami. Še en ključen pokazatelj dobrega vodenega treninga je stopnjevanje intenzivnosti. Z drugimi besedami, če trening že iz prve od vas zahteva tisto najzahtevnejše, recimo tri serije skokov iz počepov – ga nemudoma odpišite! Trener bi vas moral po vsakem treningu tudi voditi pri ohlajanju in raztezanju. To je tudi nadvse pomembno za vašo varnost in nadaljnji napredek.

Ali res napredujete?

Če iz tedna v teden izvajate iste vaje, boste sčasoma prišli do določenega nivoja in tam boste obstali. Ob tem se boste zagotovo tudi zelo dolgočasili. Namesto tega bi se moral trening vsakih nekaj tednov spremeniti in nadgraditi. To lahko dosežemo na različne načine, bodisi z večjo intenzivnostjo vaj, večjim številom ponovitev, dodajanjem serij ali zmanjševanjem počitka med njimi. Pomembno je vedeti, da je lahko tudi tak trening doma, na daljavo, povsem učinkovit, če je dobro pripravljen.

trening doma oprema

OPREMITE SE!

Ti rekviziti vam bodo pomagali napredovati tudi doma.

PODLAGA ZA JOGO

Pomembno je, da ne drsi in da je debela vsaj 6 mm, saj tako ublaži sile, ki jih občutijo vaši sklepi.

UTEŽI

Kako izbrati pravo težo? Preverite, če lahko utež dvignete vsaj petkrat zapored dvignete visoko nad glavo.

ELASTIČNI TRAK

Nudi dodatno obremenitev, vaje so zato bolj učinkovite.

TRX TRAK

Uporabimo ga namesto določenih naprav, ki jih sicer imamo v telovadnici.

 

 

Če vas zanima vadba s TRX trakovi, si preberite članek TRX vadba spada med najbolj učinkovite.

Foto: Getty Images via Guliver