Vadba v nosečnosti: je priporočljiva ali ne?

by | 02. 09. 2021
Vadba v nosečnosti

Vadba v nosečnosti je enako pomembna kot zdrava prehrana. Pa vendar, katero vadbo izbrati in kdaj se vadba odsvetuje?

Glede na raziskave so imeli dojenčki, katerih mame so se med nosečnostjo ukvarjale s fitnesom, močnejše srce in so bili na splošno bolj zdravi. Fizična aktivnost med nosečnostjo namreč preprečuje tveganje nastanka debelosti, gestacijskega diabetesa, carskega reza, prav tako pa zmanjšuje stres ter skrajša trajanje samega poroda. Koliko telovaditi in katere vadbe izbrati, se je vsekakor dobro posvetovati z zdravnikom, saj je to odvisno od vsake nosečnice.

Nasveti za vadbo med nosečnostjo

Večina vadb se med nosečnostjo lahko izvaja, seveda pod pogojem, da telovadite zmerno, pazite in ne pretiravate. Najbolj varne vadbe so plavanje, vožnja sobnega kolesa, pilates, joga ter aerobika, ki ima nizko stopnjo intenzivnosti. Priporoča pa se tudi sprehajanje, kar je najmanj, kar lahko naredite za svojo kondicijo.

Splošni nasveti se glasijo tako: telovadite med 120 in 180 minut tedensko, intenzivnost pa vam naj določi vaš zdravnik. Izogibajte se vadbi, ki obremenjuje hrbtenico, ne zadržujte diha, prav tako pa ne dvigujte uteži. Če začutite kakršnokoli bolečino, z vadbo takoj prenehajte.

Katere nosečnice ne smejo telovaditi?

Če imate kakršnekoli zdravstvene težave (obolenja srca, astmo, diabetes …), se vadba odsvetuje. Enako velja za primere, če imate nizko ležečo posteljico, ste krvaveli, imate zgodovino splavov, visok krvni pritisk ali slabe mišice v predelu materničnega vratu.

 

5 jutranjih vadb za večjo produktivnost

Foto: Lordn / Getty Images Plus via Getty Images, povzeto po lepotaizdravlje.rs