Zdrav način življenja je pot k dobremu počutju

by | 13. 08. 2021
zdrav način življenja

Vstop v svet dobrega zdravja se včasih zdi zapleten, nekaterim ljudem pa se zdi precej lahek. Raziskali smo, katere so ključne stvari, ki strokovnjakom z različnih področij omogočajo, da ostanejo v top formi. Rezultat? Pametni nasveti, za katere ni treba porabiti bogastva, ne zahtevajo najema osebnega trenerja, niti stroge prehranske diete. Pomembna so le neposredna in jasna navodila, ki zares delujejo. Zdrav način življenja je pravzaprav pot do dobrega počutja.

1. Gibljejo se

Vemo, da nam vadba koristi zaradi več razlogov, a pogosto pozabljamo, da moramo biti aktivni tekom dneva. Raziskovalci z univerze v Bostonu so odkrili, da ima 10-minutna dnevna aktivnost enake koristi kot vadba. ”Biti fit, ne pomeni le znojenja v telovadnici – in to pravim kot nekdo, ki vodi fitnes studio,” je iskrena Pip Black, soustanoviteljica Framea.

2. Uporabljajo začimbe

Začimb ne uporabljamo le zato, da z njimi poudarimo kulinarično kreativnost, ampak delujejo pozitivno na celoten organizem. Ena od njih, ki ima še posebej blagodejen vpliv, je kurkuma. ”Za dober začetek dneva vsako jutro spijem riževo mleko, v katerega dodam kurkumo,” pove nutricionistka Madeleine Shaw.

3. Spat hodijo brez tehničnih pripomočkov

”Modra svetloba mobilnega telefona, televizije ali računalnika zmanjša tvorbo melatonina (hormona spanca), kar nam otežuje, da se potopimo v spanec,” pravi dr. Charlotte Kemp, klinična strokovnjakinja za spanec. Raziskave kažejo, da 95 odstotkov ljudi brska po internetu, gleda televizijo ali kramlja v postelji, kar vpliva na slab in kratek spanec ter pripomore, da smo nenehno utrujeni in nervozni.

4. Naredijo veliko počepov

Medtem ko je kardio vadba glavna, kar se tiče koristi za srce, so treningi moči (počepi ali delo z utežmi) enako pomembni. ”Močne in masivne mišice sta dva vrhunska označevalca zdravja,” pravi Joslyn Thompson Rule, strokovna Nike vaditeljica in online inštruktorica. Treningi moči so odlični v borbi proti sladkorni bolezni in artritisu, pomagajo pri vzdrževanju mišične mase in krepijo presnovo.

5. Meditirajo

Od direktorjev korporacij do znanih oseb, kot sta Lena Dunham in Emma Watson, – vsi se obračajo k meditaciji. ”To je ključno orodje za splošno blagostanje,” svetuje Jody Shield, praktikantka meditacije. ”Lahko jo izvajate kadarkoli, popolnoma brezplačno, pomaga pa pri utrujenosti in slabem razpoloženju.”

6. Skrbijo za pravilno držo

So vam starši nenehno govorili, da se zravnajte, le da bi vas živcirali? Slab položaj telesa izzove bolečine, glavobol, vpliva tudi na razpoloženje – je pokazala ena ameriška raziskava. Da je pravilen položaj telesa osnova za zdravje, so si enotni tako trenerji kot psihoterapevti. Na držo pa morajo biti najbolj pozorni posamezniki, ki opravljajo pisarniško delo, ker se najpogosteje soočajo s kroničnimi bolečinami v hrbtu.

7. So razbremenjeni

Raziskave kažejo, da več kot 3.000 ljudi najde povezavo med samopomilovanjem in štirimi ključnimi področji zdravja: prehrana, vadba, raven stresa in spanje. ”Vse to je povezano s čustvenim odporom,” razlaga klinična psihologinja dr. Katherine Green. ”Gre za soočanje s težkimi občutki in sprejemanjem pomanjkljivosti, preden se jim izognemo ali napademo.”

8. Pametno izbirajo hrano

Ko so rezultati raziskave univerzitete v Teksasu pokazale, da hrana, bogata s sladkorjem, povečuje tveganje za nastanek raka na dojkah, je čas, da prekinemo s sladkarijami. Kako? Preusmerite se na bolj zdrava živila, da vam bo lažje. ”Uporabljam datlje, da potešim željo po sladkem,” svetuje Irene Arango, soustanoviteljica in glavna kuharica v eni od londonskih restavracij.

9. Vadijo jogo

Da je joga dobra za psihično zdravje, je že dolgo znano, a nova raziskava kaže, da 12-minutna vadba te veščine krepi kosti ter zmanjšuje tveganje za zlome in pojav osteoporoze. Prav tako pa joga kaj hitro postane zdrav način življenja.

10. Jemljejo vitamin B3

Holistični pristop nege kože je izjemno pomemben, a ta vitamin lahko naredi sijajne stvari. ”Vitamin B uravnava tvorbo sebuma in zmanjša vnetja na koži,” svetuje dr. Anjali Mahto, dermatologinja, ki priporoča 750 mg dodatka tega vitamina.

 

Poglejte tudi, katere so 4 enostavne vaje za prekrvavitev nog.

Foto: Petrenkod / Getty Images Plus via Getty Images