Ne veste, kako se za nekaj časa umakniti z družbenih omrežij? Imamo nasvete, kaj lahko poskusite …

by | 23. 09. 2021
družbenih omrežij

V današnjem svetu smo vsi bolj ali manj odvisni od družbenih omrežij, zato bi občasno nujno potrebovali premor od njih. In čeprav je to lažje reči kot storiti, imamo za vas nasvete, kako se tega lotiti.

Pred kratkim je javnost zaskrbelo, ko je izginil Instagram profil Britney Spears. Na koncu se je sicer izkazalo, da gre za vesel razlog – pevka se je odločila v miru proslaviti zaroko s svojim dolgoletnim partnerjem Samom Asgharijem. Pevka Lana del Rey se je prav tako odločila, da nujno rabi premor, zato je odstranila vse aplikacije, ki bi jo pri tem motile. Tega se namreč občasno poslužujejo številni zvezdniki in influencerji. Nekateri si profilov ne izbrišejo, si pa določijo en dan v tednu, ko sploh ne obiščejo nobene aplikacije družbenih omrežij.

Negativni vplivi družbenih omrežij

Družbena omrežja so lahko nekaj pozitivnega, sproščujočega po napornem dnevu, na žalost pa imajo tudi negativne posledice. Širom sveta namreč družbena omrežja uporablja kar 4 milijarde uporabnikov. Glede na podatke podjetja Oberlo je ta številka v zadnjih letih poskočila za 920 milijonov. Če ta članek sedaj berete na svojem mobitelu, spadate med 9 od 10 ljudi, ki v ta namen uporabljajo mobilne naprave. Morda spadate tudi med povprečne uporabnike, ki na družbenih omrežjih preživijo 3 ure dnevno. Dejstvo je, da ljudje uporabljamo aplikacije za družbena omrežja medtem, ko čakamo, ko hodimo, celo, ko stojimo na semaforju pri rdeči luči. In tukaj se vidi ta odvisnost od tega, da ne smemo nič zamuditi.

Veliko uporabnikov razmišlja o brisanju aplikacij

Čeprav družbena omrežja rušijo vse rekorde, pa je 22 % uporabnikov Instagrama leta 2020 razmišljalo o brisanju aplikacije. In če vzamemo v obzir, da leta 2020 ni bilo veliko za početi, razen imeti v roki mobitel, je ta številka visoka. Želja po brisanju teh aplikacij pa se povečuje z vse večjim številom ljudi, ki se distancirajo od svojega telefona, da bi izboljšali svoj spanec, zmanjšali stres in znižali čas, ki ga preživijo s tako imenovanim ‘doomscrollingom’. Gre za termin, ki je nastal zaradi našega konstantnega brskanja informacij o pandemiji (in drugih novicah) ter nezavestnega vpijanja apokaliptičnih novic, ki neizbežno vplivajo na naše zdravje.

Nekatere raziskave so celo pokazale na povezavo med iPhoni in stopnjo osamljenosti ter depresijo pri otrocih, vendar nimajo končnih podatkov, da uporaba telefona dejansko povzroča osamljenost in druge zdravstvene težave.

Zakaj še vedno ne moremo nehati brskati po družbenih omrežjih?

Obstajajo številne aktivnosti, za katere sami vemo, da bi jih morali vključiti v naš vsakdan (kot je npr. fizična aktivnost), ter aktivnosti, za katere se zavedamo, da bi jih morali zmanjšati (npr. nezdrava prehrana in večurno brskanje po družbenih omrežjih). Vse to lahko reši t. i. samoregulacija – to pomeni, da bi morali sami nadzorovati svoje obnašanje. Ker pa družbena omrežja v nas vzbudijo strah, da ne bomo na tekočem, da ne bomo v stiku s prijatelji in znanci ter da bomo pozabljeni, jih enostavno ne moremo nehati spremljati.

Samoregulacija ali detoks?

Če delate na nekem službenem projektu ali si gledate serijo, medtem pa naenkrat začutite željo, da morate preveriti, kaj se dogaja na družbenih omrežjih (kar veste, da se lahko nato zavleče tudi na eno uro brskanja), sami sebe opomnite, da tega ne potrebujete in ostanite osredotočeni na tisto, kar takrat počnete. Morda namesto tega raje vstanite in se sprehodite. Torej, da bi naredili detoks od družbenih omrežij, jih ne rabite izbrisati, raje poskusite najprej s tem mehanizmom samonadzora.

S tem, ko se ves čas sprašujete, kaj boste zamudili, če ne pogledate npr. na Facebook, še povečujete željo po tem. Morda bi si v enem dnevu morali zapisati, kolikokrat želite odpreti te aplikacije. Končno število vas bo najverjetneje osupnilo.

Seveda so lahko družbena omrežja, filmi in televizija tudi pozitivna stvar, da nam pomagajo ublažiti stres. In večina nas je v zadnjih dveh letih potrebovala ravno to. Težava je v anksioznosti, ki jo ustvarja že sama misel, da bi se morali odmakniti z družbenih omrežij. Zato je potrebno vaditi samoregulacijo ter svoj prosti čas zapolniti še z drugimi aktivnostmi.

 

Vztrajnost je zagotovo ena izmed skrivnosti uspeha

Foto: Golubovy / Getty Images Plus via Getty Images; povzeto po ljepotaizdravlje.hr