
To ni časovni stroj, to je muzej, ki odpira novo poglavje
Notranjski muzej Postojna v okviru projekta Kul(turizem) doživlja obsežno prenovo in vsebinsko nadgradnjo na več področjih. Predstavniki Notranj...
Podjetje Xiaomi Corporation je objavilo svoje nerevidirane konsolidirane rezultate za tri mesece, ki so se končali 31. marca 2025 (»rezultati za prvo četrtletje 2025«). Xiaomi je drugo zaporedno četrtletje zabeležil prihodke nad 100 milijard RMB, prilagojeni čisti dobiček pa je prvič presegel 10 milijard RMB. Rezultati so presegli tržna pričakovanja, saj so prihodki v prvem četrtletju dosegli 111,3 milijarde RMB, kar je 47,4 % več kot v enakem obdobju lani. Prilagojeni čisti dobiček je dosegel 10,7 milijarde RMB, kar je 64,5 % več kot v enakem obdobju lani, kar kaže na močan začetek leta 2025.
V vseh poslovnih segmentih je bila v četrtletju opažena robustna rast. Prihodki od pametnih telefonov so se v primerjavi z enakim obdobjem lani povečali za 8,9 % na 50,6 milijarde RMB; Prihodki od izdelkov za internet stvari in življenjski slog so se v primerjavi z enakim obdobjem lani povečali za 58,7 % na 32,3 milijarde RMB, pri čemer so pošiljke pralnih strojev in hladilnikov dosegle rekordne vrednosti, pošiljke klimatskih naprav pa so kljubovale oviram, kar je več kot 65,0 % več kot v enakem obdobju lani. Prihodki od pametnih električnih vozil (»EV«), umetne inteligence in drugih novih pobud so dosegli 18,6 milijarde RMB, pri čemer je bilo dobavljenih 75.869 enot vozil serije Xiaomi SU7.
Xiaomijeva strategija premiumizacije je pridobila na veljavi v vseh kategorijah. Povprečna prodajna cena (»ASP«) pametnih telefonov se je v prvem četrtletju 2025 zvišala na 1.211 RMB, kar je rekordna vrednost. Prodaja Xiaomi 15 Ultra, ki je bil predstavljen februarja, se je v primerjavi s predhodnikom v istem obdobju povečala za 90 %.
Pametni telefoni Xiaomi so po desetletju ponovno prevzeli vodilni položaj na celinski Kitajski in dosegli 18,8-odstotni tržni delež.
V prvem četrtletju 2025 so se prihodki od prodaje pametnih telefonov Xiaomi v primerjavi z enakim obdobjem lani povečali za 8,9 % na 50,6 milijarde RMB. Svetovne pošiljke pametnih telefonov so dosegle 41,8 milijona enot, kar je sedem zaporednih četrtletij medletne rasti. Po podatkih Canalysa (zdaj del Omdie) je Xiaomi devetnajsto četrtletje zapored ohranil mesto med tremi najboljšimi svetovnimi pošiljkami pametnih telefonov s tržnim deležem 14,1 % in sedem zaporednih četrtletij medletne rasti svetovnih pošiljk pametnih telefonov. Omeniti velja, da se je tržni delež pametnih telefonov Xiaomi na celinski Kitajski v primerjavi z enakim obdobjem lani povečal za 4,7 odstotne točke na 18,8 %, kar je že peto zaporedno četrtletje medletne rasti tržnega deleža in po desetih letih ponovno zavzel vodilni položaj po številu pošiljk.
Xiaomi je še naprej krepil svojo prisotnost v premium tržnih segmentih. Po podatkih tretjih oseb so pametni telefoni Xiaomi s ceno 3000 RMB ali več na celinski Kitajski predstavljali 25,0 % vseh prodanih pametnih telefonov na celinski Kitajski, kar predstavlja 3,3 odstotne točke več kot v enakem obdobju lani. Pri pametnih telefonih s ceno 4000 RMB ali več je tržni delež Xiaomijevih prodanih pametnih telefonov znašal 9,6 %, kar je 2,9 odstotne točke več kot v enakem obdobju lani.
Prihodki in bruto marža IoT segmenta dosegli rekordne vrednosti; segment pametnih ‘velikih gospodinjskih aparatov’ je podvojil rast.
Segment IoT in življenjskega sloga skupine Xiaomi je tudi v prvem četrtletju 2025 ohranil hitro rast, saj so prihodki poskočili za 58,7 % na letni ravni in dosegli 32,3 milijarde RMB. Bruto marža se je izboljšala za 5,4 odstotne točke na 25,2 %, kar predstavlja novi rekord tako po prihodkih kot po dobičkonosnosti. Kljub sezonskemu zatišju v prodaji gospodinjskih aparatov so pametni veliki gospodinjski aparati Xiaomi dosegli izjemno rast. Pošiljke klimatskih naprav so presegle 1,1 milijona enot, kar je več kot 65-odstotna rast na letni ravni; pošiljke hladilnikov so presegle 880.000 enot, prav tako z več kot 65-odstotno rastjo; pošiljke pralnih strojev pa so poskočile za več kot 100 %, na 740.000 enot. Tako pri hladilnikih kot pralnih strojih gre za najvišje dosežene količine doslej.
Xiaomijeva tovarna pametnih gospodinjskih aparatov bo letos začela obratovati.
Xiaomi je močno rast ohranil tudi na področju tablic. Po podatkih Canalys so svetovne pošiljke tablic v prvem četrtletju 2025 narasle za 56,1 %, pri čemer je Xiaomi prvič dosegel top 3 uvrstitev na svetovni ravni in ohranil 3. mesto na kitajskem trgu. Pri pametnih zapestnicah je Xiaomi ohranil 1. mesto na svetu in 2. mesto na Kitajskem, medtem ko je pri TWS brezžičnih slušalkah zasedel 2. mesto na svetovni ravni in 1. mesto na Kitajskem.
Na dan 31. marca 2025 je število povezanih IoT naprav (brez pametnih telefonov, tablic in prenosnikov) na Xiaomi AIoT platformi naraslo na 943,7 milijona, kar je 20,1 % več kot leto prej. Število uporabnikov, ki imajo na platformo povezanih pet ali več naprav (brez pametnih telefonov, tablic in prenosnikov), je doseglo 19,3 milijona, kar predstavlja 26,5-odstotno rast. V marcu 2025 je mesečno število aktivnih uporabnikov aplikacije Mi Home doseglo 106,4 milijona (+19,5 %), medtem ko je AI asistent Xiaomi dosegel 146,7 milijona aktivnih uporabnikov, kar pomeni 17,5-odstotno rast na letni ravni.