Vadba na prostem je nekaj najboljšega in ima številne prednosti

by | 10. 08. 2021
Vadba na prostem

Lani smo postali pravi strokovnjaki za vadbo doma. Poleti pa je najbolje vaditi kar zunaj, saj je narava precej lepša telovadnica kot dnevna soba. Vadba na prostem, na neomejenih prostranstvih, ima namreč še boljše učinke na naše telo in zdravje.

1. Igre in vaje z žogo

Zaradi neomejenega prostora v naravi si lahko veliko lažje podajamo ali mečemo žogo – tako lahko izvajamo odbojko, košarko ali nogomet. Če imate košarkarsko žogo, žogo za nogomet ali odbojko, lahko tudi tako žogo uporabite za izvajanje vaj, ki jih navadno izvajamo z medicinko. Stojte v razkoraku, roke z žogo pa iztegnite pred telesom. Počepnite in na hitro vstanite, pri tem pa žogo z vso silo zalučajte preko glave nazaj. Nato stecite proti žogi, jo poberite in se vrnite na izhodišče ter ponovite vajo.

2. Pri treningih na prostem improvizirajte

Od lanskega marca Claudia Lebenthal, avtorica strani Style of Sport, organizira športne kampe na dvorišču svoje hiše v New Yorku, seveda ob tem upošteva vse ukrepe. Treningi so sestavljeni iz različnih vaj, od sklec, počepov do teka na mestu. Na začetku je uporabljala namesto športnih rekvizitov razne predmete, ki jih najdemo doma. “Improvizirali smo z utežmi in uporabljali plastenke z vodo, za višjo težo smo uporabili kar plastenko iz vodnega avtomata. Škatle za detergent ali mehčalec so bile tudi zelo priročne,” pravi Lebenthalova.

3. Vaje izvajajte med sprehodom

Med gibanjem v naravi uporabite možnosti, ki so na dosegu roke – izvajajte vadbe za krepitev mišic. Če je na vaši poti klopca, se ustavite in izvedite nekaj polsklec. Ali pa uporabite klopco namesto steperja. S sabo vzemite elastični trak, ovijte ga okoli kovinskega stebra, drevesa … in izvajajte vaje za moč.

4. Izkoristite dvorišče

Uporabite debla dreves, privežite nanje vrv (battle rope). Ali pa travnik, ki naj bo mehka podlaga za izvajanje različnih vaj. Večino tega, kar ste doslej izvajali v telovadnici ali pri urah joge, lahko zdaj izvajate na prostem, na dvorišču, vrtu ali v parku.

5. Pomagalo bo vse, kar nosite s seboj

Sezujte si copate in odvrzite torbo z rame, tako boste označili dve lokaciji na travniku. Nato odvrzite še očala in plastenko z vodo ter začnite z vadbo: stecite do enega predmeta, nato pa nazaj do začetne pozicije. Pa do druge pozicije in nazaj, nato pa združujte točke, ki ste si jih označili. Tečete lahko tudi bočno, nazaj … Igrajte se.

6. Poiščite svoj zen kotiček za jogo

V bližini svojega doma poiščite travnato površino, še bolje park, kjer boste lahko v miru izvajali jogo. Lahko jo izvajate zjutraj ali zvečer ob sončnem zahodu. Uporabite aplikacijo, recimo Aaptiv, in prisluhnite napotkom za vadbo. Lahko pa v miru in tišini izvajate pozdrav soncu. Tako se boste umirili in povezali sami s sabo ter se odmaknili od trenutka, ki ga živite.

 

Preberite tudi članek Hula hop obroč: vadba, ki je zabavna in obenem zelo učinkovita.

Foto: Sergey Chayko / Getty Images Plus via Getty Images