Zakaj ne morete izgubiti teže in kakšna je resnica o dietah?

by | 07. 09. 2021
o dietah

Zeljna dieta, dieta krvnih skupin, ‘baby’ dieta, dieta z limonami … Vsak teden je na voljo nova trendovska dieta za hitro in enostavno izgubo kilogramov. Ampak, če so diete resnično tako učinkovite, zakaj nenehno potrebujemo nove in nove? Vsi čakamo na neko čudežno, a resnica je, da ne obstaja. Težko je priznati, a samo z dolgoročnim odrekanjem bomo izgubili kilograme in zadržali želeno težo. Želite sedeti na kavču, jesti pico in se pritoževati nad usodo? Zbudite se! Da bi imeli telo, o katerem sanjate, morate spoznati pet resnic o dietah: brez trendov, hitrih rešitev, ampak le najboljši nasveti za izgubo telesne teže.

RESNICA ŠTEVILKA 1: VITKA DEKLETA NE JEDO KANAPEJEV

Obstaja razlog, zakaj na zabavi nikoli ne boste videli deklet v oprijeti obleki v bližini hrane. Visokokalorična hrana in hrana, bogata s sladkorjem, je enosmerna karta za ustvarjanje maščobe. Ko jemo, izločamo inzulin, ki del hrane pretvarja v maščobo. Ko ne jemo, naše telo izloča glikogen, ki maščobo iz telesa pretvarja v energijo. Če pa jemo ves čas, raven inzulina ostaja visoka, zato maščoba nenehno nastaja. Dovolite si, da ste lačni (ne izčrpani) med obroki.

NASVET: Trije obroki dnevno, dva prigrizka in ničesar vmes.

RESNICA ŠTEVILKA 2: SLADICE USTVARJAJO NEŽELENE KILOGRAME

Vsi imamo radi sladice, če pa postanejo del vsakodnevne prehrane, bomo težko prišli do želene postave. Majhni posladki so dejansko zelo kalorični. Da bi pridobili pol kilograma, je potrebnih 3.500 kalorij. To se morda zdi ogromno, a dodatnih 500 kalorij dnevno (en kolaček in kava z mlekom) je dovolj, da tehtnica pokaže pol kilograma več v enem tednu. To sta dva kilograma na mesec ali 12 kilogramov v pol leta. Kolikor lahko je povečati vnos kalorij, toliko težje jih je porabiti. V uri teka porabimo 600–700 kalorij, kar pomeni, da kolaček in kava z mlekom na dan kalorijsko ustrezata petim uram teka na teden.

NASVET: Zamenjajte visokokalorične sladice z zdravimi. Kolaček nadomestite s pestjo orehov ali semen. Kavo z mlekom zamenjajte s kavo brez mleka, čokoladico iz aparata z banano.

RESNICA ŠTEVILKA 3: ZVEZDNIKI PAZIJO NA LINIJO

Znane osebnosti imajo osebne trenerje in nutricioniste, sledijo strogim dietam in naporno trenirajo, da bi izgledale tako, kot izgledajo. Velike zasluge za to gredo tudi bazalnemu metabolizmu (BMR) – to je poraba kalorij pri vsakodnevnih dejavnostih, tudi med mirovanjem oz. spanjem. Večji kot je BMR, hitreje se hrana, ki jo zaužijete, porablja. Vendar ne primerjajte svojega telesa z nerealnimi standardi svetovnih zvezd. Za dosego tega standarda bi bilo pri večini žensk potrebnega veliko časa in denarja.

NASVET: Ne kršite diete. Namesto tega pojdite v telovadnico! Telovadite trikrat tedensko po 20 minut, s čimer boste izboljšali bazalni metabolizem.

RESNICA ŠTEVILKA 4: IZGUBLJANJE TEŽE JE MARATON, NE TEK NA 100 METROV

Lepo je videti, da po dveh tednih razstrupljevalnega programa tehtnica pokaže kakšen kilogram manj, a takšno stanje se ne bo obdržalo. Večina izgube teže na začetku diete je rezultat izgube vode. Dokaz dobite, ko v prehrano ponovno vključite testenine, riž ali kruh – hrana, bogata z ogljikovimi hidrati, zadrži veliko vode. In vaše hlače bodo ponovno tesne. Le z dolgoročno spremembo prehrane in z rednim izvajanjem neke fizične aktivnosti boste stalno izgubljali kilograme. Z vzpostavljanjem dobrih navad – npr. telovadba trikrat tedensko, sadje namesto čokolade – boste prišli do želenih rezultatov.

NASVET: Raje naredite manjše spremembe, ki se jih lahko držite, kot pa velike, ki jim je težko slediti. Včlanite se v fitnes, vzemite kosilo na delovno mesto in ne kupujte pripravljenih kaloričnih sendvičev.

RESNICA ŠTEVILKA 5: DOLGIH MIŠIC NE MOREMO DOBITI S TELOVADBO

Gre za mit, ki ga pogosto uporabljajo osebni trenerji, inštruktorji joge in pilatesa. Pravijo, da lahko natrenirate mišice, da postanejo dolge in oblikovane. Poleg dobrega trženja to nima zveze z resnico. Nikjer v knjigah fiziologije ne morete najti reference za ‘dolge in oblikovane mišice’, saj te ne obstajajo. Ste oseba ali z dolgimi mišicami (ektomorfna) ali pa imate manjšo fizionomijo (endomorfna). Lahko natrenirate mišice, da bodo močnejše, ne morete pa spremeniti oblike svojega telesa.

NASVET: Sprejmite svoje telo takšno, kot je, namesto da sanjate o telesu, ki ga morda nikoli ne boste mogli imeti. Osredotočite se na izvajanje zastavljene diete in treningov, s katerimi boste zmanjšali raven maščobe v telesu. Tako boste videti lepši in vitkejši.

Kako do vitke postave brez odrekanja

Foto: Global Stock / Getty Images Plus via Getty Images