Najhitrejši način za povrnitev moči po bolezni

by | 06. 04. 2021
po bolezni

Zeliščni čaji, lahka hrana in zmerna telesna aktivnost bodo pomagali telesu obnoviti življenjsko energijo in mu povrniti moči po bolezni.

Velika večina ljudi običajne bolezni, recimo prehlad ali gripo, preboli kar na nogah. Le ob težjih boleznih okrevanje vzamemo resno. A vendar se sem ter tja zgodi, da tudi pri blažjih obolenjih kak dan ali dva zaradi slabosti oziroma težjih simptomov vendarle malo počijemo, vsaj dokler se stanje malce ne izboljša. A tak pristop je povsem napačen. In se mu je treba izogniti za vsako ceno. Počitek, nevtralizacija stresa, pravilna prehrana in odgovarjajoča terapija so kombinacija, ki zagotavlja optimalno okrevanje. Pri vsaki bolezni moramo telesu dati dovolj časa, da se spet povrne v naravno in zdravo ravnovesje. Za vas smo pripravili nasvete, kako ravnati, ko vas položi v posteljo, in kaj storiti, da boste čim hitreje okrevali in se povrnili v normalen vsakdan.

Ne prekinjajte okrevanja

Če še vedno občutite težave, ne odidite v službo, s tem škodite sebi in drugim. Če vas je recimo napadel virus, simptomi pa so še vedno prisotni, je zelo verjetno, da ste še vedno kužni in obstaja velika možnost, da boste okužili svoje sodelavce. Ta napotek je v času pandemije koronavirusne bolezni še toliko bolj pomembno upoštevati. Pomislite namreč na posledice neodgovornega ravnanja! Poleg tega bolan človek ne more enako učinkovito opravljati delovnih obveznosti, stres pa lahko slabo počutje še poslabša. Za okrevanje si morate vzeti dovolj časa, zapomnite si, svet se ne bo podrl, če si vzamete še kak dan ali dva počitka. Če zaradi narave dela morate spremljati dogajanje v službi, si za to odtrgajte nekaj ur, in to iz domačega naslanjača. Preostanek dneva pa se posvetite izključno sebi. Tudi ko boste končno nazaj, se v delo ne zakadite s polno silo. Smotrno si oblikujte delovni ritem in nikar ne lovite zaostankov za vsako ceno. Postavite si prioritete, ne pretiravajte, delo razporedite na več dni, saj vas lahko pretirana obremenitev spet pahne v bolezen.

Spodbudite apetit

Pri okrevanju je prehrana med in po bolezni zelo pomembna. Prava prehrana je ključ do zdravja, še posebej, če gre za okrevanje po operaciji, težki gripi, ki jo spremljajo prebavne težave, po terapiji z antibiotiki, agresivnimi zdravili … Dolgotrajno vnašanje zdravil, praznjenje črevesja, zmanjša število dobrih bakterij v črevesju, prebava se spremeni, želja za hrano usahne, zato pride tudi do prehranskega deficita in pomanjkanja energije. Najlažje telesu pomagamo s pravo in skrbno izbrano prehrano, ki jo je treba uživati ob točno določenem času. Jesti je treba pogosteje, a v manjših odmerkih, izogibati se je treba praženi hrani, pretirano slani ali kisli hrani, tudi prekajena živila niso prava izbira. Hrana naj bo pripravljena na sopari, lahka, brez maščob in sladkorjev … Jejte manj in pogosteje, najbolje na dve do tri ure. Telo mora biti tudi dobro hidrirano. Predlagamo pitje vode in zeliščnih čajev. Dobro je jemati tudi probiotike, tako spodbudimo obnovo zdravih bakterij v črevesju.

Ne naprezajte se

Bolezen predstavlja velik stres, sploh za tiste, ki so sicer vajeni rednega gibanja, med boleznijo pa zapovedan počitek. Če obožujete šport, ne hitite s treningi, če se počutite bolje. Telo potrebuje čas za okrevanje in pretiran napor je zelo škodljiv v prvih fazah okrevanja. Telo namreč potrebuje energijo za druge procese. Najprej začnite z blagimi razteznimi vajami ali aerobnimi aktivnostmi, recimo s hojo, jogo, hitro hojo, počasnim tekom. Ko boste začutili, da je telo pripravljeno na kak večji napor, se tudi tega lotite postopno, saj se boste le tako izognili poškodbam in si po bolezni povrnili staro kondicijo.

ČAJ ZA KREPITEV ORGANIZMA PRI VIRUSNIH INFEKCIJAH

Sestavine: ingver srednje velikosti, 3 do 4 žlice mete, sok limone, med.

Priprava: olupite bučko, naribajte jo in odcedite tekočino. Liter vode naj zavre, zmanjšajte ogenj, dodajte ingver, meto in kuhajte še pet minut. Ko je končano, umaknite z ognja, pokrijte posodo, naj počiva še 15 minut, nato precedite in popijte dve ali tri skodelice napitka na dan, dodajte mu tudi sveže iztisnjeni limonin sok. Po želji sladkajte z žlico medu.

Učinek: Zaradi visoke vsebnosti vitamina C in drugih antioksidantov, je limona odličen naravni antibiotik, ki krepi obrambni sistem, in tako preprečuje, da bi ponovno zboleli. Ingver deluje blagodejno na prebavila, blaži nelagodje v želodcu, pomirja slabost, še posebej pomirja vnetja, tako virusna kot bakterijska in glivična. Poprova meta stimulira prebavila, bogata je z železom, kalcijem in vitamini, odlična je tudi za blaženje simptomov gripe in prehlada, in glavobolov, ki jih povzročijo zamašeni sinusi.

 

 

Preberite tudi članek Prehranska dopolnila niso za vsakogar.

 

Foto: Dragana991 / iStock / Getty Images Plus via Getty Images