3 nasveti strokovnjakov za dobro prebavo in močan imunski sistem

by | 11. 05. 2021
dobro prebavo

Vsi poznamo rek, da je hrana odraz našega zdravja, vendar veliko ljudi to ignorira in pozablja, da je prebava tesno povezana z imunskim sistemom. Predstavljamo vam smernice za dobro prebavo in močan imunski sistem.

Prebavila ne služijo le za mehansko in kemijsko razgradnjo hrane, vendar tudi za absorpcijo hranljivih snovi ter izločanje strupov. Zdravje prebavnega sistema je odvisno od ravnovesja milijard mikrobiomov, torej dobrih in slabih bakterij, ki živijo v njem. Ravnovesje se poruši, ko je dobrih ali slabih bakterij preveč, to pa privede do nezmožnosti proizvajanja protiteles ter do vnosa mikrobov v naš krvni obtok. Zaradi vseh teh dejstev je vzdrževanje zdravega prebavnega trakta izjemno pomembno za človeški organizem. Da bi vzdrževali zdravje prebavnega sistema in celotnega organizma, se držite naslednjih smernic, ki jih priporočajo strokovnjaki.

Jejte raznovrstno hrano

Veliko ljudi se odloči, da bo iz svoje prehrane izločilo določene stvari, na primer gluten, žitarice ali hrano, bogato z vlakninami – čeprav jim ta živila v bistvu sploh ne škodijo. Ta omenjena živila pa je po mnenju strokovnjakov prav nevarno izločiti iz prehrane – seveda, če ne gre za alergije. Največ, kar lahko storite za svojo prebavo, je uživanje raznovrstne hrane.

Uživajte probiotike

V zadnjih letih ljudje dajejo veliko poudarka na prehranska dopolnila, med njimi pa se znajdejo tudi probiotiki. Strokovnjaki pri tem opozarjajo, da je pri izbiri potrebno gledati, katere bakterije ima probiotik in ne na število enot, ki jih vsebuje. Zakaj? Ker ima vsaka bakterija drugačno delovanje, ko govorimo o našem zdravju. Tako ene bakterije probiotikov vzpodbujajo prebavo, medtem ko druge krepijo imunski sistem. Pred pričetkom jemanja probiotikov se vsekakor posvetujte s farmacevtom ali osebnim zdravnikom.

Ne pozabite na mentalno zdravje

Največkrat pozabimo, da na naše fizično zdravje zelo vpliva tudi naša psiha. Stres, neprespanost, izčrpanost – to so le nekateri od razlogov, zaradi katerih se lahko slabo počutimo. Prevelika raven stresa in pomanjkanje spanca pa vplivata tudi na prebavo in prebavni sistem. Za dobro prebavo se naučite nadzorovati stres, redno telovadite, gibajte se v naravi in ne pozabite, da vsako noč potrebujete od sedem do devet ur spanca.

 

Preberite tudi članek Preprost način za soočanje s stresom.

Foto: Nensuria / Getty Images Plus via Getty Images