Učinkovita dieta brez odpovedovanja

by | 21. 12. 2020

Pred vami je učinkovita dieta, ki vas bo brez odpovedovanja pripeljala do vaše idealne postave.

Diet, ki obljubljajo čudeže, je nešteto in mnoge med njimi so na kratki rok celo zelo učinkovite. A pri teh hitrih dietah je težava v tem, da se tudi višek kilogramov hitro vrne. Pravzaprav se pogosto ob tem naloži na telo še kakšen kilogram več, zato se je takšnih diet prijel naziv ‘jojo’ diete.

Pa veste, zakaj je temu tako?

Med tako strogimi dietami se navadno odrečete nezdravim živilom, pogosto iz jedilnika letijo tudi zdrava živila. Ker je kalorični primanjkljaj velik, se v vas zalezejo nervoza, brezvoljnost, huda lakota … A ko pride do želene številke na tehtnici, se kaj hitro vrnete na stare tirnice. ‘Grešna’ živila hitro spet najdejo prostor na naših krožnikih, enako pa velja za maščobne obloge na naših bokih.

A brez strahu, obstaja rešitev!

Obstaja namreč učinkovita dieta, s katero lahko shujšate brez odpovedovanja svojim priljubljenim živilom. Da, dovoljeno je prav vse. Potrebno je le slediti prioritetam, ki jih zapoveduje prehranska piramida in na kateri naj temelji vaša dieta. Njen temelj predstavljajo zelenjava in sadje, sledijo žitarice ter stročnice, če to nadgradite še z mesom in zdravimi maščobami, se lahko naposled tudi malo posladkate. Verjemite, če se boste držali navodil, ki jih zapoveduje ta učinkovita dieta, vam bo vaša postava spet všeč.

Po uradnih priporočilih ogljikovi hidrati predstavljajo med 55 in 65 odstotkov dnevnega vnosa kalorij. Ogljikove hidrate delimo na monosaharide (glukoza, fruktoza, galaktoza), disaharide (saharoza, laktoza in maltoza), oligosaharide (stročnice), prebavljive polisaharide (škrobnata živila) in neprebavljive polisaharide (vlaknine). Za vse velja, da jih lahko organizem kot gorivo uporabi šele takrat, ko jih razgradi do molekul glukoze, osnovne enote, s katero se hrani naše telo. Nerazumno bi bilo torej iz naše prehrane povsem izločiti sladkorje, upoštevati pa je potrebno predvsem vir, iz katerega prihajajo. Poleg ogljikovih hidratov morate poskrbeti tudi za tiste kalorije, ki bodo poskrbele za gradnike našega telesa, zato se priporoča vsaj 30-odstotni vnos beljakovin ter tudi maščob (nekateri vitamini so topni izključno v maščobah), ki morajo biti v dieti zastopane vsaj 15-odstotno.

Prvi korak – nadzor nad kalorijami

Potrebujete le malo matematičnega znanja. Če je priporočeni dnevni vnos kalorij 2.200, od te številke odštejte 500. Če to pomnožite s sedem, kolikor je dni v tednu, boste ob koncu tedna zaužili kar 3.500 kalorij manj, kar se bo na tehtnici izrazilo kot pol kilograma manj! Telo lahko še dodatno pretentate tako, da kak dan zaužijete 600 kalorij manj, drug dan pa le 400 – tako bo izgorevanje še bolj učinkovito. Pol kilograma na teden je tudi izguba, ki zagotavlja, da se kilogrami zagotovo ne bodo več vrnili, poleg tega taka izguba ne ogroža vašega zdravja.

Drugi korak – prehranski semaforji

Zagotovo ste že opazili, da imajo živila na dnu vedno tudi tabelo hranljivih vrednosti na 100 gramov živila. A vedno več živil ima na sprednji strani embalaže že zapisano, koliko ogljikovih hidratov, maščob in beljakovin je v porciji živila, kar lahko precej olajša sestavljanje dnevnih jedilnikov in preštevanje vnosa kalorij. Če so recimo maščobe označene z rdečo, to pomeni, da se temu živilu raje izognite ali pa bodite pri uživanju zmerni. Oranžna pomeni zmerno uživanje, zelena pa, da lahko v živilu brezskrbno uživate.

Tretji korak – jejte vse

Če se sladkarijam preprosto ne morete upreti in vam dvignejo razpoloženje, se jim med dieto nikar čisto ne odpovejte. Samo pretiravati ne smete. V dieti najdite prostor za svojo priljubljeno gazirano pijačo in upoštevajte njeno kalorično vrednost. Pločevinka Coca-Cole ima recimo samo 144 kalorij. Če ste dovoljeni vnos kalorij že zagotovili z drugimi živili, pa lahko izberete tudi nizkokalorično različico – Coca-Colo Zero. Pri dieti sta za uspeh ključna dva dejavnika: sledenje dovoljenemu vnosu kalorij in raznovrstnost živil. Tako boste uspešno hujšali in ob tem ne boste čutili, da se čemur koli odpovedujete. Na ta način pa boste uspešno ohranjali tudi motivacijo za doseganje končnega cilja!

Če se nikakor ne morete odpovedati svoji priljubljeni sladki pregrehi, strokovnjaki svetujejo, da skrbno izberite trenutek, ko boste grešili. To je najbolje storiti takoj po treningu, ko so zaloge glikogena znižane.

Foto: Gulliver/Getty Images